Werken bij NL Cares

 

Projectmanager Rotterdam

32 uur per week, startdatum z.s.m. (te bepalen in overleg)

Wij zijn op zoek naar een sociale projectmanager in Rotterdam. Onze ideale kandidaat is een maatschappelijk betrokken event- en relatiemanager, die toe is aan een tweede stap in zijn of haar carrière.

Maatschappelijke impact met NL Cares

NL Cares zet zich in voor een samenleving waarin stadsgenoten naar elkaar omkijken en elkaar helpen. Wij brengen mensen uit verschillende leefwerelden samen. De ontmoetingen die plaatsvinden zorgen voor begrip en verbondenheid. Dit realiseren wij door vrijwilligerswerk flexibel aan te bieden aan individuen en het bedrijfsleven. Vrijwilligers doen een activiteit wanneer het hen uitkomt en komen zo in contact met mensen die extra ondersteuning kunnen gebruiken, zoals kinderen en jongeren uit achterstandssituaties, ouderen, migranten, dak- en thuislozen en mensen met een beperking. Naast ons online vrijwilligersplatform voor individuen werken wij nauw samen met bedrijven om bijzondere ontmoetingen tussen medewerkers en kwetsbare doelgroepen te realiseren. Werknemers vinden het steeds belangrijker om zich via hun werkgever te kunnen inzetten voor een ander. Daarom organiseren wij voor bedrijven (zoals Robeco, EY en Heineken) maatschappelijke teamactiviteiten. Ook organiseren we door het jaar heen diverse events, waaronder de Sportweek en de Warme Winter Weken. NL Cares is een stichting met 17 jonge en gemotiveerde medewerkers. Het is een feestje om met zo’n gezellig team te bouwen aan onze missie!

Werkzaamheden

De functie van projectmanager is zeer divers. Samen met de andere twee projectmanagers ben je verantwoordelijk voor het behalen van de doelen van NL Cares in Rotterdam. Je houdt je voornamelijk bezig met:

  • Het zoeken en binden van nieuwe potentiele bedrijven met een focus op het aangaan van partnerschappen.
  • Accountmanagement voor bestaande partners, voornamelijk grote Rotterdamse bedrijven.
  • Het maken van voorstellen en offertes.
  • Het bedenken en organiseren van teamactiviteiten voor bedrijven (bijv. dansen- of pannenkoeken bakken met ouderen of een bedrijfsbezoek voor migranten). Je zoekt uit wat nodig is en regelt alle zaken voor deze activiteiten. Je maakt o.a. draaiboeken, koopt alle materialen en zorgt dat de administratie op orde is. Ook begeleid je de teamactiviteiten.
  • Het onderhouden van contact met maatschappelijke organisaties in Rotterdam (woonzorgcentra, scholen, buurthuizen, taalscholen, dagbestedingen, e.d.). Hier vinden de teamactiviteiten plaats.
  • Het organiseren van NL Cares events zoals de Warme Winter Weken.
  • Het schrijven van de nieuwsbrieven en social media posts.

Profiel

Je bent een aanpakker en sterk in organiseren. Daarnaast kun je goed het overzicht bewaren, heb je overtuigingskracht en ben je een goede relatiemanager. Een ondernemende en maatschappelijk bewogen (young) professional die graag out-of-the-box denkt. Je kan goed omgaan met een flinke dosis verantwoordelijkheid en werkt zelfstandig. Werken doe je met enthousiasme en positieve energie.

Verder:

  • Een sterke affiniteit met NL Cares missie en het sociaal maatschappelijk veld en onze doelgroepen (pré).
  • Ervaring met sales en accountmanagement (pré)
  • HBO of academisch opgeleid
  • 1-3 jaar relevante werkervaring
  • Je woont in Rotterdam
  • Nederlands en Engels spreek en schrijf je uitstekend

Wij bieden

  • Een baan waar je iedere dag impact kan maken
  • Salaris: inschaling € 2.592,- bruto per maand op basis van een werkweek van 36 uur, afhankelijk van ervaring
  • Een creatieve werkplek in Rotterdam en de flexibiliteit om bij collega’s in Amsterdam, Den Haag of Utrecht aan te sluiten
  • Flexibele werktijden
  • Persoonlijk opleidingsbudget
  • Een open werkcultuur, goede sfeer én leuke collega’s die altijd voor elkaar klaar staan

Geïnteresseerd?

Kijk voor meer informatie op www.nlcares.nl. Voor vragen over de functie kan je terecht bij Mandy Wessling via 06-43112903 of via mandy@nlcares.nl. Stuur je cv met motivatiebrief voor 16 december naar Mandy.